Parodontologija

para
Parodontologija je grana  dentalne medicine koja se bavi liječenjem mekih (parodontni ligament i gingiva) i tvrdih (zubni cement i alveolarna kost) parodontnih tkiva koji okružuju zube i omogućuju njihovu stabilnost unutar zubnog luka. Sva ta tkiva mogu oboljeti ako se određene bakterije nađu na pravom mjestu u pravo vrijeme. Nažalost, to je jako često, a posljedica je ispadanje potpuno zdravih zuba!

Velika većina ljudi se prije ili kasnije u životu susretne s problemima vezanima za zubno meso (sve počinje krvarenjem pri pranju zubi). Parodontološkim pregledom možete saznati kakvo je stanje Vašeg zubnog mesa, parodonta, da li Vam prijeti parodontitis, da li već bolujete od parodontnih bolesti i što sve trebate učiniti da to spriječite.

U usnoj šupljini vodi se stalna borba između bakterija i obrambenih sustava organizma. Kada bakterije uspiju prevladati obrambeni sustav i uzrokovati destrukciju mekih tkiva i kosti oko zuba, razvijaju se parodontna oboljenja. Najblaži oblik oboljenja parodonta je gingivitis. Gingivitis se javlja kao crveno, upaljeno i bolno zubno meso, te ga karakterizira krvarenje desni. Ukoliko se takva infekcija ne liječi pravovremeno može doći do razvoja uznapredovalog parodontitisa i posljedičnog gubitka zubi. Parodontitis je uz karijes, jedan od najvećih stomatoloških problema današnjice, te zahvaća čak 10-15 % populacije. Također se radi o bakterijskoj infekciji koja osim desni zahvaća i kost koja podupire zub, što može dovesti do značajnog gubitka kosti te do rasklimavanja i ispadanja zuba. Dijagnoza se postavlja mjerenjem džepova, tj. mjesta na kojima se gingiva ne drži čvrsto za zub. U džepovima tada nesmetano rastu patogene bakterije koje više nisu dostupne svakodnevnom mehaničkom četkanju.

saznajte-naracasto (1)

Iz tog razloga jedan od glavnih preduvjeta za zdravi parodont je dobra oralna higijena. Nakupljanje zubnog plaka i kamenca uvjetovano lošom higijenom, zadržavanjem plaka na lošim ispunima, karijesom oštećenim zubima i starim protetskim radovima dovodi do povećanja broja bakterija koje uzrokuju upalu gingive i parodonta. Međutim uzrok parodontnih bolesti mogu biti i genetska predispozicija, sistemske bolesti i stanja (dijabetes, trudnoća), navike (pušenje, alkohol, prehrana, lijekovi) i stres, iz razloga jer smanjuju imunološki odgovor i odgovorni su, uz parodontopatogene bakterije, za razvoj parodontitisa iz prethodnog gingivitisa. Zbog toga možemo reći da je izuzetno važno održavanje dobre oralne higijene kod kuće, ali i redoviti posjeti stomatologu kako bi se provodila parodontološka terapija onima kojima je to potrebno. Parodontološka terapija zapravo traje cijeli život, kako bi se spriječila ponovna kolonizacija bakterija i destrukcija parodontnih tkiva.

Ukoliko odgovorite na bilo koje od ovih pitanja sa pozitivnim odgovorom, molimo Vas da se javite na pregled kako bi ustanovili da li patite od nekog oblika parodontne bolesti:

para-upitnik

VRSTE PARODONTOLOŠKIH TERAPIJA:

PROFESIONALNO ČIŠĆENJE ZUBI

• Profesionalno čišćenje zubi uključuje uklanjanje mekih i tvrdih zubnih nalaga ultrazvučnim strojnim instrumentima. Nakon čišćenja, zubi se pjeskare i poliraju profesionalnim pastama. Pjeskarenjem se uklanjaju pigmentacije i fine naslage s površine zuba, koji tada postaju svjetliji, sjajniji i glađi te imaju manju tendenciju nakupljanja kamenca.

PARODONTOLOŠKA TERAPIJA

• Cilj parodontološke terapije je zaustaviti upalu i gubitak kosti i osigurati cijeljenje džepova da bi se zubi učvrstili i očuvali.Terapija započinje profesionalnim čišćenjem zuba – uklanjanjem kamenca iznad i ispod razine gingive ultrazvučnim strojnim instrumentima. Kamenac iz dubljih dijelova džepa uklanja se ručnim instrumentima – kiretama. Temeljito se očiste sve površine korjenova i uklone bakterije. U nekim slučajevima terapija se kombinira sa antibioticima.
  • Slijedećih 2 tjedna usta je potrebno ispirati 2 puta dnevno antiseptikom ( Curasept, Corsodyl), po preporuci stomatologa. Potrebno je doći na kontrolni pregled 14 dana nakon završene parodontološke terapije, a ponovno profesionalno čišćenje zubi provodi se 3 mjeseca nakon završetka terapije. Unutar ta 3 mjeseca provodi se čišćenje kamenca 1 mjesečno. Nakon toga se donosi daljnji plan terapije. Ako je klinički nalaz dobar, preporuča se redovito dolaženje na kontrole, svakih 3-6 mjeseci. U nekim slučajevima preporučuje se provesti mali parodontološko-kirurški zahvat da bi se nadoknadila izgubljena kost.

Zanima Vas više? Pošaljite nam upit.